14 January, 2010

Start to kick...

Semalam perut aku memulas-mulas.. tak tahu nape. agak risau, takut ade pape tak kene kat baby.. mula la aku pikir bukan2. Lepas briefing lab untuk student part 6, aku terus gi klinik.. memulas tu datang sekejap2.. tapi time dia memulas tu.. adddooooiiii.. sakitnye..

Sampai kat klinik, bgtau dr farhanah ape sakit aku ni.. dia syak aku diarea.. adui..

Sebagai langkah berjaga2 dr farhanah scan la baby, mane tau punca memulas perut sb ade yg tak kene ngn baby ke kan.. mase scan tu baby tgh rest.. elok jer dia lying.. rupanye 12 minggu baby dah cukup dah sifat dia.. dah nampak kepala, tulang hidung baby pun nampak clear..nampak bontot baby, perut baby, tangan dan kaki sekali.. heart beat pun active.. comel tul.. terharu aku.. paling terharu aku tengok baby angkat bontot dia, then dia kicking, tangan pun naik sekali.. banyak kali dia kicking... aku ngn dr farhanah tergelak kecik tgk aksi baby... besar nye kuasa Allah..

dr farhanah bagitau baby takde pape, active..very good.. fuhhhhh.. lega aku... dr bagi ubat aku tak makan pun.. sakit perut ni leh jer tahan lagi... dah cukup happy bile baby ok..

2 comments:

scweet mafis said...

Alhamdulillah..sik baik tade pape..u take care k..bestnya klu dpt tgk baby sendiri dlm perut. klu kita tak tahu la apa perasaan tu. nangis kot hahaha

scweet mafis said...
This comment has been removed by the author.